ingen sommar

Kvinnan gick och la sig igår efter en lång kväll där hon inget annat önskade var att få dra täcket över huvudet, både psykiskt och fysiskt. Under kudden låg en present. Precis sådan jag önskat. Bara det att jag bara blev ledsen. Jag har inte råd att köpa mig ens de mest nödvändiga saker. Jag har aldrig pengar. Grät och grät och bet i kudden och hoppades att jag tagit av mascaran, vilket jag ofta glömmer. Vaknade svullen och ful. Tycker enormt synd om mig själv för närvarande och har ingen lust att bli gladare heller.

Sökte ett sommarjobb igår, och ska ringa till ett annat (som jag verkligen, verkligen,v erkligen avskyr) idag. Bara inse. Det räcker inte med att jobba 70-timmars vecka när man valt ett yrke som bara betalar för 40 timmar + att man får ledigt den inarbetade tiden, men bara på bestämda veckor (loven) och då är det för dyrt att resa någonstans. Så, jag måste alltså jobba på både lov och helger framöver.

Lärarinnan...måste nog fokusera nu.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Vilken fin blogg! Vill du vinna ett gratis smycke av mig? Just nu pågår en tävling där du vid vinst kan välja ett valfritt smycke från HildestamDesign värde minst 299kr. Självklart får du välja själv vad det ska stå på den silverbricka som ingår i vissa smycken. För att vara med och tävla behöver du bara skriva ett inlägg om HildestamDesigns smycken i din blogg och sedan skicka ett mail till [email protected] med en länk till inlägget. Tävlingen pågår tom Fredag den 17/4 kl 17.00. Lycka till!

2009-04-16 @ 10:56:19
URL: http://www.hildestamdesign.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0