Lera i en geggapöl...

Kvinnan... dag mailar han försiktigt och efterfrågar sin morgonpuss. Hade ju hellre kört upp ett varmt avgasrör i prutten än kommit i närheten av honom ens imorse - så det bidde inget. Vare sig avgasrör eller puss. Efter lite korta mail fram och tillbaka får jag ur mig lite frustration, men allvarligt, det är som att slänga lera i en geggapöl, det rinner bara ihop och ut och bort och lämnar ju inga som helst spår hos honom... Som man bäddar får man ligga. Jävligt knölig säng med fula sängkläder och häftstift i örngottet, det är min säng. Har kikat lite på hemnet idag, som tröst, men jag vill se vad för blommor min trädgård kommer få i sommar... Är det en anledning att stanna kvar...?

Lärarinnan sitter kvar på jobbet och har ingen lust att åka hem och möta verkligheten igen. Lilla telningen umgås med bra kamrater och roar sig så jag har inte bråttom. Jag ska inte göra maten idag heller så det är inte bråttom. Imorgon ska jag dock göra maten, men då är Han och hans lilla inte hemma så det blir en väldigt lugn hemmakväll.

Lejoninnan har via mess beordrat stora telningen att ringa ikväll, och om hon inte kan ringa så ska jag meddelas via sms varför det inte går. Hoppas, hoppas, hoppas hon ringer. Jag borde nog åka till henne, men jag har verkligen inga pengar!!! Men hur mycket kommer jag inte hata mig själv för resten av mitt liv om det går åt helvete för henne och jag inte ingripit? Hoppas, hoppas, hoppas hon ringer. Annars bombaderar jag henne med egna samtal på mobilen, det har fungerat hittills. Igår köpte jag en trisslott. Vann 25 x 2 kr. Snabbt tillbaka och köpte två nya. Vann 75 x1 och tog tre nya lotter! Såg Paris resan framför mig...och sedan bidde det inget mer. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0