Ljuv, rar och lagom lagom

Idag är en bra dag. Det är påsklov. Jag har huset fullt med ungdomar och maten jag just matat dem med gick ner utan att någon slängde eller gnällde. En bra dag!

Sambon ska bort ikväll och träna med en kollega. Störningsmoment är att denne kollega är en sådan där snygging som inte tar det här med trohet så allvarligt. Min sambo har varit på rejäla villovägar i sitt äktenskap och så bra är det inte mellan oss att jag litar blint på honom. Vi har visserligen lovat varandra trohet, och för mig är det blodigt allvar. Jag tänker aldrig vara otrogen igen, aldrig. Litar inte på att han har samma allvar i sina ord. Så nu ska sambon ut och leka med denne otrogne sälle, och de tog en öl efter jobbet häromdagen och det fick jag också veta i efterskott....så lite känner jag på vibbarna att den här nye lekkamraten kan bli ett väldigt dåligt föredöme.

Är det kanske då den beräknande kvinnan ska hoppa fram och snärja honom genom att vara allmänt ljuv, rar och lagom? Inte min stil! Slår dock ihjäl honom om han gör något dumt. Så det så.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket för rådet du gav mig. annars tyckte jag att din blogg var intressant att läsa och väldigt bra.

2009-04-08 @ 23:26:05
URL: http://beccyyk.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0