Löneförhandling

Måste berätta! Jag var ju och skrev under papper på mitt extrajobb igår. Löneförhandla. Jag är bara sämst på det. Jag har inga problem med att berätta hur bra och duktig jag är, men att be att få betalt för det...aj, det är svårt! Så när den mycket trevlig tf chefen frågar vad jag vill ha säger jag ärligt att jag inte har en aning om vad som är rimligt, då jag har månadslön på mitt riktiga jobb. Men. Jag hade kollat med en annan kollega som också arbetar där, vad hon hade så jag hade liiiiite koll. Slängde ur mig en skämtsiffra först och sedan sa jag ett belopp några kronor under kollegans, för hon jobbar ofta och mycket och är jätteduktig på allt hon gör. Den tf chefen tystnar och tar upp en miniräknare och det går en eller två minuter och sedan ger hon mig ett högre belopp än det jag sagt!!! Sju kronor mer än det jag sagt och fem kronor högre än min kollega! Självklart berättar jag det för kollegan...som självklart kommer begära löneförhandling på måndag och det här kommer säkert slå tillbaka på mig men det är min första braiga löneförhandling ever!!! Fast, det var ju förstås inte jag som förhandlade, jag tog bara emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0