Mat...

Jag måste göra middag idag. Det lockar...INTE. Ska leta lite på nätet. Principen är enkel. Det ska inte gå att bränna. Fast, vem lurar jag? Jag kan bränna allt. Jag menar det. Vatten luktar konstigt när jag gör det. Saker som bacon, som ska vara lite brända och knastriga, pyr i flera timmar efter mina ömma omvårdnad.

Det stora problemet är att jag inte vill vara i köket och försöker skynda mig...och då höjer jag temperaturen på spis och ugn, glömmer bort det, och medan jag springer iväg och gör något annat - för att slippa stå och titta på eländet - så börjar det brinna och pyra och barnen ylar trött och resignerat att det visst luktar bränt igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0