Försäkringsbajskassan!

Lärarinnan...är ju aldrig i fas, men har hunnit väldigt mycket under kvällen. Tungt möte imorgon men till och med det kan nog bli bra.

Vill gärna skicka ett stort och långt pekfinger till den på Försäkringskassan som bestämde att vi i skolan ska bli kontrollorgan för dem. Så fort ett barn varit sjukt och föräldrar anmält VAB så ska vi signera det pappret. "Är väl bara att stämpla och skriva under tyckte någon". . . men det kan ju bli jättefel om man gör fel här, någon stackars förälder kan råka väldigt illa ut. Idag har jag fått ett papper att fylla i, eller i sanningens namn så var det några veckor sedan, men jag har ingen notering att barnet var sjukt eller borta den dagen. Vad gör jag? Får dubbelkolla med fritidslistor imorgon men om de nu också säger att barnet var där, så...ja vadå, ska jag ringa föräldern och säga att glöm att jag skriver på det pappret?

Mycket otrevlig situation som jag absolut inte förtjänar. Det kan ju bli djupa och hemska konflikter helt i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0