Köpa bajsbrun soffa?

Väninnan... var på kalas igår och idag signalerar magen tydligt och klart att alkohol är inte bra. Det mullrar och bullrar där nerifrån så jag vågade till slut inte ligga kvar i sängen. Det är en viss bekant, varm känsla i tarmsystemet, en känsla det tagit många, många år att lära sig att känna igen och respektera... Numera vet man att det inte går att kombinera den känslan med små söta smygfisar under täckets skydd... Om det är erfarenhet eller smarthet, vet jag icke, det har jag liksom förträngt i så fall. Så upp gick jag och åt frukost och mådde riktigt bra, till dess jag hörde en svag liten röst från kylskåpets inre... Efter att ha satt i mig 12 cm rulltårta var jag tillbaka på ruta ett igen och är lite nervös över att sitta i min vita soffa just nu. Kan bli svårsåld i annan kulör...

Kvinnan...fick en kommentar igår av mannen som är rätt...svårsmält... Han var charmigt full, vilket inträffar mycket sällan, och blir då synnerligen pratig och ärlig och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om att bli kallad fulsnygg... Man hör ju liksom bara ordet ful... Snygg är ju trevligt, men jag betrakar mig mest som söt och...ja, den där kommentaren tog ordentligt. Tänker inte ta upp det med honom heller för i nyktert tillstånd är han mycket mer diplomatisk och försiktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0