Lägenhet eller extrajobb

Och när jag slutat ömka mig själv...hur skönt det än är så är det inte riktigt hälsosamt och utvecklande...så satte jag mig på nätet och letade. Extrajobb eller lägenhet. Det är bara det som gäller. Mår gott i att redan i förväg veta hur sambon kommer spärra upp ögonen när jag presenterar detta för honom.

Försöker sätta ord på hur han tänker, för jag förstår det ändå... Han vet att det kommer in nya pengar framöver...och det räcker för honom. Han tycker att det är rätt onödigt att stressa upp sig för pengar, för om några veckor kommer nya och vi överlever. MEN JAG VILL INTE BARA ÖVERLEVA! Han tjänar lite mer än mig numera och det har blivit att han stått för mer mat på sistone och det är inget jag bara tar, även om han gör det. Jag är en arbetartös, jag vill göra rätt för mig och vill inte leva på någon annan.

Men jag vill inte avsluta mitt samboliv för hur mycket jag än gnäller så är jag inte färdig med honom eller med huset eller det här livet! Så...extrajobb. Är ju inte rädd för att jobba, tycker det mesta är roligt, är otroligt enerigsk och social, man borde slåss om mig...men jag räknas väl som överkvalificerad för det jag vill ha. Jag sökte för några år sedan sommarjobb på Gröna Lund, barnvaktsavdelningen,,,och de brydde sig inte ens om att svara! Fräcka jäklar.

Nu ska jag ut och gå och uträtta några praktiska ärenden. Bland annat köpa disktrasor, för pengar jag inte har. Prova att vara utan disktrasa i två dagar så får ni se vem som är husets mest använda pryl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0