räkningar februari

Jamen hur roligt är det inte att leva då?!

Låt er inte lura av den käcka tonen. Tårarna rinner. Jag har just gått igenom räkningarna och jag kommer även den här månaden att få leva av min kontokredit. Jag kan inte ha det så här, och det som gör mig tröttast, det är att min kära sambo tar det med en klackspark och verkligen inte förstår hur mycket det här gör mig illa.

Jag vet att jag inte klarar av ett extrajobb just nu. Jag orkar inte. Går på knäna av mitt enda jobb. Ett till och jag springer in i den där berömda väggen. Den finns ju alltid där när man är lärare, nästan blivit en trygghet att luta sig emot. Man vet att man lever när man har avtryck av den i pannan och på näsan när man staplar hem på kvällen.

Tryggt. Tryckt. Låter så lika. Är så olika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0