money money

Kvinnan...betalar sina räkningar istället för att gå och lägga sig. Passar på att vara social och slänga iväg lite kramar i cyberrymden.

Kvinnan är rätt nöjd med att vara sambo just nu. Ambivalent skulle nog passa mig som mellannamn. Galen också.

Lärarinnan har dövat samvetet med massa rättning medan jag stirrat på tv:n och diverse skönt hjärndöda program som inte krävar något annat än att man inte blinkar för länge.

Appråpå att blinka länge... Missade Glamour i några år, stötte på det och handlingen tog två minutet att plocka upp igen. Jag menar, det är ju samma draman som pågåg med samma personer. Mr polisong, Ridge, pippar ju fortfarande samma brudar. Men. Nu blinkade jag visst till ordentligt eller så har programmet bytt producent för döingar är tillbaka och gamlingarna pippar andra gamlingars barn och missbruk av botox i läpparna har fått ett ansikte. Det enda trygga var att hon gråtande blondinen verkar föda barn fortfarande och gammeltantens hat mot henne is still burning strong.  Puh. Igenkänningsfaktorn var låg, men fanns, kan fortsätta titta.

Lejoninnan har fått rå om en av sina små idag, helt ensam. Mysigt. Värdesätter de där stunderna med närhet mer än något annat. Mailat den andra lillingen och hoppas på livstecken. Det här med att stretcha navelsträngen ska ju alltid överdrivas. Kan de inte bara bo hemma och utvecklas till eremiter så att jag kan skydda dem mot all världens smärta och oro. Fast...det är ju min oro, inte deras, så det är väl bara att hala ut cm för cm av den där navelsträngen och hoppas på det bästa...

Väninnan har varit lite dålig med att vara social på sistone och misstänker att vissa element i min omgivning tjurar över detta. Låt så vara. Jag räknar inte vem som hörde av sig senast och alla vet hur mitt arbetsliv ser ut. Men snart ska jag till Glasbergets härskarinna och avlägga visit. Dit längtar jag, även om ett visst annat besök inte blev av och besvikelsen över det är stor. Det är fint ändå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0