Räkningar..

Lärarinnan: Finns det egentligen något bättre sätt att förstöra en kväll? Särskilt när man trott att man äntligen skulle hamna i en månad med lite flyt, en månad där man skulle kunna gå iväg och fika med en kompis utan att sitta och vända på slantarna. Jag har rätt bra betalt, men behöver uppenbarligen ett extrajobb om jag ska undkomma magont.

Livet blir så mycket ljusare när man vet att man inte behöver oroa sig för att pengarna ska räcka. Så mycket ljusare och roligare, och jag blir mycket gladare och ljusare i sinnet. De mörka molnen som hoovrat över mitt huvud i flera dagar rann över alldels nyss och jag smet undan och bet i kudden en stund. Har ingen lust att dela med mig av min frustration till övriga i familjen som sitter och myser på undervåningen. Det är bara jag och mitt enorma, svarta moln som huserer här på övervåningen.

Måste söka extrajobb. Betraktar mig som konstruktiv. Ingen idé att ömka sig och sitta här och gnälla. Antingen njuter jag av mitt kapitalfattiga liv eller så skaffar jag mer pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0