Livet ler!

Lärarinnan har jobbat extra med lite andra arbetsuppgifter idag. Blir timlön på det. Jag har rätt bra lön, 30450kr i månaden. När den rätt av räknas om till timlön så kan man ju förstå att jag inte tackar nej till att jobba lite extra ibland.

Väninnan har pratat kort, mycket kort, med Härskarinnan och hon har idag köpt nytt hus, själv! Skilsmässan är alltså ett faktum och jag är glad att hon har föräldrar på besök och massa stök, för nu bär nog inte vingarna så bra...

Lejoninnan når inte fram till stora telningen. Hennes pengaskuld till mig ska tydligen bara tigas ihjäl. Blir helt vilsen. Vi skulle kunna ha det så mysigt just nu, om inte skulden låg som ett stort, svart berg mellan oss hela tiden. Inte uttalat, inte vidrört, men kallt och stort och hemskt.

Kvinnan är singelpingla i några dagar, affärsresa. Han lider och ville inte alls åka men han har varit tjurig och tvär under helgen och inte direkt fått mina föräldrar att känna sig välkomna här, eller barnen älskade, eller kvinnan snygg och åtråvärd - så han kan sitta på sitt hotellrum och lida så kanske han värdesätter oss han har lite mer när han återvänder.

Idag, efter jobbet, åt jag middag på altanen, själv, drack god och svalkande drink och läste en god bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0