tandvärk

Kvinnan har en sur man. Han hyser någon slags avundsjuka på att jag är ledig och kan han inte fylla mina dagar med uppgifter så tjurar han. Så nu tjurar han. Tror att det är något annat också men jag mår för bra för att ens ha lust att fråga honom. Jag laddar batterierna och har en underbar vecka! Förutom för tandvärken då....

Lejoninnan har precis skickat iväg lilla telningen med sambo och barn för en båttur. Jag avstod. Föga förståelse för det från sambon. Hoppas lillen får kul utan mamma. Stora telningen skulle eventuellt jobba idag. Tror jag när jag får se det, säger luttrade mor. Lejonmamma träffade jag igår och imorgon kommer hon hit. Ska bli så kul! Förutom för tandvärken då...

Väninnan stöttar så gott hon kan. Härskarinnan har stöttning genom besök från hemtrakterna och har lagt bud på ett hus idag. Hon kommer att skilja sig och hon kommer att komma ut i andra änden bajsröret hon just tränger sig igenom -- med ett leende. Annan väninnna är på gång att göra knasigheter. Undrar oftare och oftare varför jag har kvar henne i mitt liv. Om jag har rätt nu, så tänker hon snärja sin pojkvän - som är såååå på väg bort - genom att bli med barn... Är inte det gulligt, så säg? Det är tyvärr inte första gången hon gör så och tydligen lär hon inte av misstagen. Jag har gjort fullständigt klart för henne vad jag tycker om ytterligare en graviditet, och med honom, och nu, så jag lär inte få veta något förrän förlossningen är klar... Ska bli hemskt intressant och se vad som händer. Spännande. Förutom för tandvärken då...

Lärarinnan blev uppringd av chefen igår och ombads fixa saker som jag inte kunde fixa för de innebar att jag skulle ha memorerat massa saker som inte går att memorera, men jag löste det genom att hitta rätt person och omdirigera chefens uppmärksamhet. Är jag bäst eller? Förutom för tandvärken då...

Har jag nämnt att jag har tandvärk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0