tandvärken...

...den är kvar... Jag lever fortfarande på hoppet att det är ett litet, rackarns popcornflarn som kilat sig fast någonstans.

Har haft samma problem många gånger. Senast var bara några månader sedan och då fick jag göra ett jättedyrröntgen för att hitta roten för min smärta. Tandläkaren råkade peta loss flarnet och råkade också hitta ett stort hål. Kostade 3,500kr. Korv.

Jag har inte ens kunnat avgöra riktigt vilken tand det är som värker, eller om det är uppe eller nere. Jag sköljer med ett starkt medel jag rekommenderades senast och jag petar i tandköttet, vilket tandhyginisten rekommenderade, för blodet sköljer bort eventuella saker som fastnar. Men, det gör ju att det är svårt att veta vad som gör ont numera. En tand, eller ett irriterat tandkött.

Så. Jag avvaktar. Väntar. Hoppas. Det har gått över förut, av sig självt. Smärtan kommer och går, vilket gör mig lite orolig för om det är en infektion pga ett flarn borde det göra mer konstant ont...tror jag. Men jag har ändå ringt min tandläkare, och de har stambyte + sommarstängt så det blir alltså en tandakut. Ihärdiga rykten säger att de tar entré och har guldförsedda stolar för de tjänar så mycket pengar att de inte vet var de ska göra av dem...gulp...

Kommentarer
Postat av: Grin och gnäll...

...pust och stön, så jobbigt livet kan te sig. Tack, mitt bästaste hjärta för att du tar emot mig. Låt mig aldrig flyga solo! Du, min personliga livsassistent som mildrar mina fall med en matta av svarta fjädrar...

2009-06-26 @ 21:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0