Total tystnad...skönt...

Lärarinnan sitter och njuter av tystnaden. Städar och röjer i klassrummet. Avslutar det gamla medan det nya redan pockar på.

Kvinnan pratade precis med Han, och Han har som vanligt inte ätit tillräckligt och är kort i tonen - så jag bad honom att äta och återkomma senare.

Väninnan har ont i örat av martyrväninna som beter sig som en självömkande piggsvin just nu. Urk vad långt vi står ifrån varandra i vårt sätt att tänka. Jag når inte fram. Orkade inte ens svara sista gången hon ringde.

Lejoninnan blev uppringd av stora Telningen från Utlandet, gråtande igen. Detta i-land är ett veritabelt u-land när det gäller kontokort. Biljetten jag köpt åt henne kan hon inte hämta ut, för hon har inte det kontokortet med sig... Men snälla nån då... Jag hoppas att det ordnade sig. Det gjorde det inte om han i kassan hade några kunskaper i svenska språket för min kära lilla sötnos kallade honom för diverse könsord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0