fredagsmys

Lärarinnan...avundas alla som går från jobbet på fredagen och tänker att yes, nu är det helg och jag kan koppla bort jobbet! Jag släpar istället med mig en massa jobb hem jag. Utvecklingssamtalen drar igång nästa vecka och jag är som vanligt inte i fas. De flesta samtal är bara angenäma...men det finns alltid några som är tunga, och helst skulle jag bara undvika dem, men det får jag inte för jag ska vara vuxen och duktig.

Kvinnan...är lugn just nu, för vi har inte träffats allena på evigheter så behoven är liksom avstängda. Men. Lite till min förvåning så noterade jag två snygga män i affären när jag var och handlade. Vadan detta?! Var är jag på väg?

Lejoninnan...messade till stora telingen och frågade om den levde. Inget svar. Vet inte om jag ska tolka det som att hon är död. Eller fortsätter hon bara att undvika mig och det tunga, riktiga livet? Det är gott att leva i den lilla bubblan hon byggt upp omkring sig där allt är glamour och glädje och vardagen lyser med sin totala frånvaro.

Vi håller ju på och fixar till sockersuget... kör GI-noll i två veckor. Har klarat fem dagar idag och det jag motstod på fredagsfikat idag borde ha fått ett pris för sin läckerhet och jag borde ha fått äta sju stycken!!! MEn jag ska klara det. Jag ser skillnad i ansiktet redan och ska nog våga mig upp på en våg någon dag. Kör 8 minutes abs också så till näst jul kanske jag kan ha jeans och t-shirt utan att valken skymtar fram under.

Kommentarer
Postat av: Mea

Telning heter det. Inte teling.

2009-03-23 @ 19:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0