Blandad, mixad och störd

Så känner jag mig.

Kvinnan är helt avstängd. Sover knappt och undviker Han hela tiden. Orkar inte ta tag i någonting just nu. Orka inte med den 34748946253849:e urladdningen som ändå inte leder till något.

Lejoninnan fick en adrenalinkick igår när stora telningen ringde och grät hysteriskt. Hennes världskatastrof var i min värld, när jag väl förstått den mellan hulkningarna, en fis i rymden jämfört med allt jag hann börja föreställa mig att det gällde.

Väninnan fick en gliring idag av en väninnan jag sannerligen ställt upp för i vått och torrt och det är alltid mycket av båda. Hon höjde en annan väninna till skyarna för att hon alltid ställde upp och det var så fantastiskt att ha en sådan väninna...Eh...vuxengliringar är lika tråkiga som att få en sandhink i huvudet.

Lärarinnan borde ha dubbelt betalt idag. Dagen har varit fruktansvärt och jag vill inte åka hem för jag mår så pyton att jag inte har något tålamod eller glädje i systemet och det behövs hemma just nu för att orka med spänningarna. Vissa elever älskar man helt enkelt inte. Jag måste vara professionell och respektera den/det, men sannerligen att jag inte älskar alla. När det till sådana hör föräldraexemplar som borde ha steriliserats vid födseln - då är det inte roligt alls att vara lärare. Hela min dag har varit sådan. Resten av veckan är också fylld med mycket påfrestande möten där jag måste tassa försiktigt för att få med alla på tåget och inte trampa någon på tårna. Varför kan man inte få köra med öppna kort?! Bara säga åt föräldrarna att de är totalt inkompetenta som vuxna förebilder och borde börja försöka uppfostra sina skitungar så att vi i skolan ska ha en chans att kunna utbilda dem till något annat är fängelsekunder?! Ja, visst undrar man varför man inte kan säga så...eller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0