onsdag

Lärarinnan har idag erfarit både tunnelseende och raseriutbrott. De blåser över fort, men det är väldigt, väldigt mycket just nu...och jag skriver i min blogg istället för att fortsätta med alla måsten.

Lejoninnan tänker ägna egen tid åt lilla telningen i helgen och strunta i resten av familjen, dvs Han med sina barn. Han kanske får strunta i sina träningar och egna saker och ägna sig åt sina barn en stund. Stora telningen lyser med sin frånvaro igen, har ju fått lön och så så nu är hon väl lugn...och bränner pengar som en galning.

Kvinnan är lätt putt just nu. Blöder gris. Aldrig bra för humöret. Aldrig. Känner mig som en barnvakt just nu, räknas inte riktigt. Han planerar sina veckor och jag får rätta mig efter dem och försöka fixa så att barnen har det bra. Jag hamnar liksom... på reservplats... Men, det är mitt ansvar att se till det inte blir så!

Väninnan har inte pratat ordentligt med Härskarinnan på tusen evigheter. Vi bara ringer om varandra och hinner byta två blåsiga, jäktade ord och sedan intet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0