Själv, eller ensam...

Det är en definitionsfråga. Det där med "själv" eller "ensam". Orden är synonymer, men rymmer så olika känslor. När jag sitter i min lögenhet, framför tv:n, med iPaden i knät och en påse ostbågar, kanske grannen vägg i vägg gör precis, exakt samma sak. Men. Jag är själv och njuter av det. Grannen, kanske inte har valt det utan oftast har det så, och känner sig istället ensam. Jag har kanske könt mig ensam lika många gånger som jag har fingrar, i hela mitt liv. Det är nog stt betrakta som en gåva faktiskt. Att känns sig ensam ofta, lär nog förkorta livet väsentligt.
 
Borde sova, borde jag. Verkligen. Får blir en kort rapport, från mina fyra jag, efter att jag nu fått ur mig min lilla analys av dessa två ord.
 
Kvinnan...är utsvulten. Att det ska vara så svårt att hitta något man har lust att ligga på. Suck.
 
Lejoninnan, njuter just nu för allt är lugnt och jag tittar på lilla telningen och förundras över hans mognad och hir trevlig han är. Älskar mina två barn❤️
 
Lärarinnan, jobbar alldeles för mycket. Begärt övertid för en bestämd arbetsuppgift som tog en hel söndag och det sade chefen direkt okey till. Mitt arbetslag har fått tagit emot en omplacerad kollega och jag könner att det kommer bli jag som får sätta gränser där om ett litet tag... Jag har dock så svårt att uttrycka mig försiktigt. Pedagogiskt javisst, men lirka och springa runt glöden, kan inte riktigt det. Vi får se var det hamnar.
 
Väninnan ska i helgen ut på två kalas, i två olika städer. Löngtar! Jag behöver komma ut och rasta mig.
 
Men nu sova. Blev väl inget litterärt mästervärk här ikväll, men den lilla snalysen behövde ur systemet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0